Cambodja! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van nikitairene - WaarBenJij.nu Cambodja! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van nikitairene - WaarBenJij.nu

Cambodja!

Door: webmaster

30 Juni 2008 | Cambodja, Phnom-Penh

Hallo!

4000 island in laos was perfect. Vanuit Savanneketh met de local bus naar het eiland Dhong kong. De buschauffeur had zin om te slapen onderweg en zette de bus 3 uur stil zonder airco aaargh.

Aangekomen hadden we het idee dat we in de middle of nowhere waren beland. Geen guesthouse of backpacker te zien. Gelukkig kwam er toen een scooter aanrijden met 2 italianen die we in chiang mai hadden ontmoet. (die van het voetbal ja.) Die hebben ons een half uur lopen in de zon bespaard naar het eerste guesthouse.

We hebben natuurlijk meteen zelf een scooter gehuurd en het eiland rondgereden. Erg mooi. Veel rijstvelden bamboehutjes met zwaaiende locals.

Vanuit daar hebben we de volgende dag een boot gehuurd naar het kleinere eiland dong khong (zoek de verschillen). Waar iedereen dus heen gaat voor een paar dagen chillen. Lees: drinken en blowen. We zijn meteen 3 dagen gebleven, lekker uitgerust van de reis.

Heel mooi eiland, meet een brug naar een ander eiland. Is hier bijzonder. Irene is met een groepje mensen het eiland rond gaan fietsen. Op zoek naar de grootste waterval van zuidoost-azie. Nooit gevonden, maar wel een strandje en veel kleine dorpjes, leuke huisjes.

Na 3 dagen besloten we dat we toch maar naar Cambodja zouden gaan. Tijd genoeg. Dus een stukje terug naar het noorden, Pakse. Om het guesthouse en restaurant te betalen waar we hadden gegeten en geslapen. Er was namelijk geen atm (pinautomaat) op het eiland.
Daarna met de bus naar cambodja!

Na 17 uur reizen, in 4 verschillende busjes, zijn we aangekomen in Phnom Phen. De hoofdstad. Heel anders dan Laos. We zitten in een straat dat het kleine zusje is van Khosan Road. Veel backpackers dus. Iedere Cambodjaan spreekt engels, en je betaalt met dollars. Ook lopen hier aapjes rond.

Nikita heeft besloten om terug naar bangkok te gaan, en misschien daarna naar huis. Of misschien toch naar het zuiden. Irene blijft hier en vertrekt morgen naar het zuiden van Cambodja, mooie stranden.

tot de volgend x

• 30 Juni 2008 - 09:15

Bas:

hou je taai Irene volgende week komen Laura en Martijn.0033490724615 is het vase nummer van het huis inFrankrijk waar we tot 20 juli zitten.
    Let goed op jezelf en neem je rust. Dikke kus.
    Bas en Mieke.

• 30 Juni 2008 - 12:33

Yumme En Appie:

Haaaay vakantie gangers
    Hoe maken jullie het daar,Jullie reizen wat af zeg met die busjes niet te geloven,Nikki ga je al binnenkort terug naar Nederland of blijf je nog? Of mis je ons hahahahahahha.Genieten jullie nog maar lekker,met je katten gaat het super hoor ze zijn heel lief.Nou dikke kus en passen jullie goed op elkaar xxxxx

• 30 Juni 2008 - 13:37

Renske:

Klinkt weer goed op deze maandagmiddag! Pi goed idee om de mooie stranden op te zoeken! Lekker bruin worden en een beetje uitrusten etc. Misschien kan je ook gaan duiken ofzo?

Was leuk om je even te spreken vrijdag. Mail je nog! Dikke kus

• 30 Juni 2008 - 18:39

Wil, Zandvoort:

Hoi Irene,
    Ben je het reizen nog niet beu, je bent nu precies één maand weg!!
    Gaaf wat jullie allemaal doen. Lijkt me super om in die landen te fietsen, maar Frankrijk en Nederland zijn ook prachtig .... en heerlijk weer momenteel.
    Annemarie heeft vorige week een meisje gebaard, Mena, dus een achternichtje erbij.
    Reis se nog en geniet ervan. Wil.

• 01 Juli 2008 - 10:29

Mieke En Bas:

Hoi pi, Martijn neemt nieuwe medicijnen en lenzen voor je mee. Hopenlijk zijn je ogen dan weer goed.Wat lijkt het me heerlijk om al dat natuurschoon te zien. Ik ben hartstikke trots op je, dag lieffie

• 02 Juli 2008 - 03:40

Nikita:

irene heb je mijn mail ontvangen? gelukkig gaat het goed genoeg met je ogen om dit artikel te schrijven dus zal wel goed zijn dan:)maakte me eigenlijk een (heel klein beetje) zorgen. maar volgens mij ben je nu onderweg naar het strand in zuid-cambodia. ik ga morgenavond weer naar nl! en het is zowieso nog maar heel even tot de aflossing (laura en martijn) komt. Nou ik hoor het wel.. Heel veel plezier nog verder met alles!!!

xxxxxxxxxxxxxxxxxx nikita

• 04 Juli 2008 - 10:21

Ellen:

Nikita is weer veilig thuis! Irene, veel plezier verder en pas goed op jezelf.

• 04 Juli 2008 - 17:45

Mathijs:

Heey Ireen!
    Leuke website helaas ben ik nu pas achter het adres.
    Klinkt leuk allemaal, heel veel plezier en tot snel.

xx

• 08 Juli 2008 - 07:11

Hey pi,

waar ben je nu? gaat het al wat beter? met je ogen en alles? laat je snel wat horen? kus

• 09 Juli 2008 - 19:24

Mieke:

ha pi, zijn martijn en laura gearriveerd? we hopen snel iets van je te horen

• 09 Juli 2008 - 21:38

Renske:

Pi begin me zorgen te maken, laat je snel iets horen? B+M maken zich ook zorgen.... kusje