Laos - Reisverslag uit Vientiane, Laos van nikitairene - WaarBenJij.nu Laos - Reisverslag uit Vientiane, Laos van nikitairene - WaarBenJij.nu

Laos

Door: webmaster

20 Juni 2008 | Laos, Vientiane

Hallo iedereen!

Het scooters huren was heel erg leuk, minder moeilijk (gevaarlijk) dan we dachten. Bij elke afslag naar rechts raakt we elkaar kwijt. Irene durfte alleen naar links met het verkeer mee. Gelukkig wisten we allebei de weg terug naar het guesthouse.

De volgende avond zijn we aan onze 3 daagse reis naar laos begonnen. Dit hield in busje, overnachting van 4 uur in guesthouse, SLOWboat, overnachting in dubieus dorp, SLOWboat. Op de boot een hoop blowende backpackers (engelsen). Wel erg primitief met z'n allen gezellie op de grond (moet van nikita zeggen dat de grond goor was). Wel veel gezelligheid, grote groep engelsen ontmoet.

Irene heeft deze trip in stijl afgesloten door haar medicijnen, telefoonoplader en lenzen op de boot te laten liggen. we zullen de diarree er maar buiten laten.

Bij aankomst in Luang Prabang besloten we om allemaal naar hetzelfde hostel te gaan. Erg leuk daar, voor het eerst in een dorm geslapen. We zijn met het hele hostel naar een waterval gegaan. Door iets in de stenen, lime, was het water heel mooi blauw.

Luang Prabang is de voormalige hoofdstad van Laos. Ligt aan de rivier naar het noorden toe. Klein stadje voor onze begrippen. Alles sluit om 23.30, zoals overal in dit land BTW. Het enige wat langer open blijft is de bowlingbaan. Waar iedereen dus ook netjes heen gaat na het "uitgaan"
Wel een erg gezellig stadje.

Na een paar dagen (4) rondslenteren, lekker eten (nog beter als thais), marktjes, museum, etc besloten we naar Vietiane te gaan. De hoofdstad dus. Terug naar de grens van Thailand.

Verder met de reis dus, 10 uur (werd 12) in de bus met de locals. Werden nog snel wat extra plaatsen verkocht in het gangpad. Veel kleine dorpjes langs de weg. De bus stopte af en toe midden op de weg om een praatje te maken met een bekende.

Bij aankomst in de regen een guesthouse gezocht en een paar verder geslapen in een erg luxe dure kamer. Waar we uiteindelijk toch mieren in het bed hadden, door onze eigen etensresten. Niet slim.

Gisteravond een poging gedaan tot uitgaan. Wat wel is gelukt. Wat gedronken op een rooftop bar met uitzicht op Thailand over de mekong.
Daarna hadden we uit de lonely planet de lokale hotspot gehaald. De tuktuk chaufeur bracht ons daarintegen naar een soort van bordeelachtig iets.
Na een invitatie van een bepaald vies mannetje zijn we snel weggegaan. Nog een drankje gedronken op de karaoke-partyboot. Toen was het closing-time in vientiane-city.

Vandaag de hele stad doorgelopen, tempels gezien, national army history museum bezocht. En zoals gewoonlijk verdwaald geraakt in 40 graden. Mooie stad wel. Veel tempels.

Morgen gaan we door naar Savannakhet, richting zuid-laos. Een soort doorvoer-dorp/stadje voor reizigers richting vietnam.
Vanuit uit daar gaan we door naar een plek die 40.000 islands heet. Veel eilandjes dus met strandje en barretjes. Ook dolfijnen muggen en 2 uur electriciteit per NACHT, kunnen we wel de halve finale kijken als nederland door gaat.

iedereen veel plezier in het oranje nederland.
het volgend bericht is waarschijnlijk weer vanuit thailand!

xxx

• 20 Juni 2008 - 15:32

Ellen:

Jee, het is echt avontuurlijk reizen, wat jullie doen. Leuk hoor. Wat houdt trouwens een 'dorm' in?
    Prachtige lagune. Maar ik herken Irene en Nikita niet op de groepsfoto v.d. waterval. Waar staan jullie dan?? (misschien Nikita voorin met oranje gestreepte bikini, en Irene??)
    Veel plezier bij 40.000 Islands, een paar daagjes relaxen is ook lekker, toch?

• 22 Juni 2008 - 06:43

Albert & Axel:

Hi girls!
    Net alle verhalen van jullie gelezen ... GEWELDIG!!! De oranje dip hangt nu boven NL ... ach ja het normale leven gaat door... nog veel plezier gewenst! Hugs, A&A xxx

• 22 Juni 2008 - 10:26

Ellen:

Jaja, "WE" hebben dus verloren van Rusland, zielig hoor. Maar goed dat jullie niet konden kijken, heel Nederland treurt nu.

• 22 Juni 2008 - 10:27

Meltem:

Dames!!
    Wat een mooie omgeving, en een prachtige natuur!Jullie zullen wel veel inspratie opdoen. Geniet echt van jullie verhalen!! Blijf jullie volgen. Pas goed op elkaar! Much love...

• 23 Juni 2008 - 08:17

Renske:

En daar zit je dan op maandagochtend achter je bureau, buiten grijze lucht. AAAARGHHH mooie foto's! Wat zullen jullie lekker relaxed zijn zeg. heerlijk! Geniet er van! Jullie missen niks hier ;) Veel plezier en pi, beetje jammer van je spullen ;)
    Kus

• 23 Juni 2008 - 22:57

Martijn :

He thailand gangers!!!

Zo te lezen zit dat allemaal wel snor daar in het verre Thailand !! Het is voor ons ook tijd om te vertrekken. Geen EK kampioen geen Nederland meer haha ...
    Laura en ik zijn al zeer druk bezig geweest met de voorbereiding voor thailand... Hier komt die dan hou je adem in WE HEBBEN ONS VISUM!!! Het kosten ons wel twee dagen want we zijn er op goed geluk heen gegaan maar aangekomen bleek je ook een pasfoto in te moeten leveren maar die hadden we niet en de foto van Frans Bauwer was natuurlijk ook geen optie haha.
    Maar we hebben wel lekker 2 dagen Amsterdam gehad.
    Hebben jullie trouwens in die boot gezeten die 14 uur duurde???
    Nou ik ga weer verder nog 2 weken werken en dan koppel ik mijn caravan ook aan mijn auto en kom ik jullie kant uit PS de punten komma's en hoofdletters moet je er even bijdenken haha.
    Als jullie nog wensen hebben moet je het nog ff doorgeven. Ik kan best begrijpen dat de calve pindakaas al op is en pak hoppjes vla al twee keer leeg geschraapt is.een setje lenzen kan ook verzorgt worden a 250 euro per setje (ik moet ook leven toch?) de opladers zijn helaas uitverkocht.
    Nou veel plezier in het verre Thailand.

Dikke Kus + Knuffel !!!

Martijn

• 24 Juni 2008 - 08:23

Mieke:

zie je maar vieze mannetjes zijn er overal. gelukkig overheersen de goeien in aantal. Pi, op dat ene zoekplaatjes zie ik jou (bewogen) onder al die armen door ergens links van het midden, klopt dat? Het is vrij moeilijk te zien, maar dat jullie lol hebben is duidelijk, leuk al die verhalen. Kus van Mieke

• 24 Juni 2008 - 09:03

Ellen:

Oke ik heb dus begrepen dat er heel weinig stroom is, jullie haast niet kunnen mailen, en dat over circa 4 dagen jullie dat gebied weer uit zijn.

• 24 Juni 2008 - 10:39

Laura:

Heee schatjees
    Klinkt vet allemaal hoor!! Kan niet wachten om ook die kant op te gaan..
    De russen hebben ons helaas uitgeschakeld dus het is voorbij met de oranjepret.. Ach ja nu hoeven we al die oranje vlaggetjes tenminste niet mee te nemen achter onze sleurhut ;-)
    Veel plezier nog en een Dikke kus

• 24 Juni 2008 - 11:00

Yvonne Duivenman:

Lieve Nikita (en natuurlijk Irene, ook al kennen we elkaar niet)

Wat ziet het er allemaal heerlijk uit!

IK WIL OOK!....

Ik ga ervan uit dat jullie genieten....want jullie zien er zeer ontspannen uit, ondanks de avonturen, of liever gezegd misschien wel door de avonturen!!! Blijf genieten en veel liefs van Yvonne (vriendin van Ellen)

• 24 Juni 2008 - 18:38

Caro:

dag meissies, ik zag anderhalve week geleden bij toeval een reportage op tv over budapest, ( het eilandje in de donau) waar judith toen zat en tijdens datzelfde reisprogramma lieten ze ook stukken zien van Laos. Heel erg mooi was het daar. Zo te lezen hebben jullie het erg naar jullie zin en beleven jullie voldoende.
    Geniet ze.
    later......

• 24 Juni 2008 - 19:09

Pie Fan:

Pietje' gaat goed daar zo te lezen... goeie actie van je spullen haha, zo kennen we je weer.. het yiet er echt SUPER uit allemaal, hoop dat je je beter voelt nu... wij zitten nu bij het balatonmeer in hongarije en gaan morgen door naar zegreb, hoofdstad van croatie..
    dikke dikke kus Judith

• 26 Juni 2008 - 08:09

Japke (en Michiel):

Hey Meiden! Klinkt allemaal helemaal super. Ik ben vreselijk jaloers want heb momenteel tentamens en over twee weken herkansingen terwijl jullie lekker op avontuur zijn XP Geniet ervan!! Kusjessss

• 26 Juni 2008 - 10:38

Ap En Yumme:

heey girls
    Wat een beleving zeg,niet te geloven.De foto,s zijn ook super mooi.Leuk dat ik weer een verhaal van jullie heb kunnen lezen.We willen graag op de hoogte gehouden worden.Genieten jullie er nog maar lekker van hoor hier is er niks te beleven.Appie over de rooie vanwegen de voetbal dus dat schiet ook niet op(gaat van zelf over)

Nou veel plezier voor jullie en een dikke knuffel xxxxxx